دالان بهشت در رامسر


انتشار : 1400/01/31



رامسر یکی از شهرهای شمالی کشور واز توابع مازندران است اما به دلیل نزدیک بودن به استان گیلان طبیعتی کاملا متفاوت از دیگر شهرهای مازندران دارد.در ادامه با بلیطچی همراه باشید تا درباره یکی از جاذبه های گردشگری رامسر جنگل دالخانی صحبت کنیم.

جنگل دالخانی در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی از شهر رامسر در روستای دالخانی یا طبیعتی بکر و نیمه کوهستانی واقع شده که با نام مستعار دالان بهشت شناخته شده است . مه غلیظ و درختان درهم پیچیده و متراکم و ییلاق های آن از ویژگی منحصر به فرد این منطقه است و نکته قابل توجه این است که جنگل فاصله بسیارکمی از دریا حدود 10کیلومتر دارد پس زمانی که در ارتفاعات جنگل قرار بگیرید ، منظره ای خارق العاده از دریا خواهید داشت.بعد از عبور از دالان بهشت به ییلاق های بی نظیر اکراسر ، گرسماسر و جنت بار میرسید.

این جنگل حتی در تابستان هم، شب های نسبتا سردی دارد. بنابراین لباس گرم و پتوی مسافرتی حتما همراه خود داشته باشید. رانندگی در جاده ‌ای با درختان بلند و سرسبز در اطرافش و مه غلیظ در دره ها، بسیار لذت بخش است. کلبه ‌های چوبی و آلاچیق ‌های کنار جاده هم مسافران را وسوسه می کنند تا برای ساعتی، آن جا استراحت کنند و از چشم انداز دلبرانه آن لذت ببرند. عسل، میوه های جنگلی و ماهی تازه هم در کنار جاده برای فروش به مسافران به نمایش گذاشته شده اند.

پوشش گیاهی این منطقه هم بسیار متنوع است. درختان و بوته های بلوط، ازگیل، ولیک، کوله خاس، فندق، مندی یا کلهو، زرشک و گوجه جنگلی اصلی ترین اجزای پوشش گیاهی این جنگل هستند. در داخل جنگل با حرکت به سمت غرب، جویبار کوچکی را خواهید دید که صدای آن برای مسافران لذت بخش است.

نزدیکترین شهر ها به جنگل دالخانی برای اقامت رامس و تنکابن است .برای اقامت و رزرو در رامسر و تنکابن می توانید به سایت بلیطچی مراجعه کنید.