لغو روادید بین ایران و روسیه


انتشار : 1400/03/17



وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صبح دیروز وارد مسکو شد تا سند اجرایی توافقنامه لغو روادید گردشگری میان ایران و روسیه را امضا کنند و با امضای وزرای گردشگری ایران و روسیه، شرایط برای سفر گروهی در قالب گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفری گردشگران ۲ کشور بدون نیاز به اخذ روادید برقرار شود.

جریان لغو روادید گردشگری ایران و روسیه به اواخر سال ۹۴ برمی‌گردد که توسط سفارت ایران در روسیه و وزارت امور خارجه کشورمان مطرح شد و یک سال بعد در فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۶ توافقنامه ایران و روسیه برای لغو روادید بین دو کشور امضا شد.

امّا کمی بیش از ۲ سال پس از امضای این توافقنامه، نشست کمیته فنی همکاری‌های مشترک گردشگری ایران و فدراسیون روسیه در تابستان ۹۹ برگزار شد و حالا پس از گذشت ۵ سال از مطرح شدن پیشنهاد لغو روادید گردشگری ایران و روسیه و ۴ سال پس از امضای این توافقنامه، بالاخره صبح دیروز و با سفر علی‌اصغر مونسان، ‌وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مسکو، سند اجرایی توافقنامه لغو روادید میان ۲ کشور امضا شد. در نتیجه این توافقنامه، گردشگران روس و ایران می‌توانند در گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفری بدون نیاز به اخذ روادید به روسیه و ایران سفر کنند. بنابراین، تور روسیه از مبدأ ایران، بدون ویزا از طرف شرکت‌های معتبر انجام می‌شود.

 

سامانه رزرواسیون آنلاین بلیطچی