کاپادوکیا در ترکیه


انتشار : 1400/03/23



کاپادوکیا ، منطقه ای باستانی در شرق آناتولی شرقی ، واقع در فلات ناهموار شمال کوه های توروس ، در مرکز ترکیه امروزی. مرزهای منطقه در طول تاریخ متفاوت بوده است. چشم انداز کاپادوکیا شامل وسعت چشمگیر سنگ های آتشفشانی نرم است که توسط فرسایش به برج ها ، مخروط ها ، دره ها و غارها شکل گرفته است. کلیساهای صخره ای و مجتمع های تونلی زیرزمینی مربوط به دوران بیزانس و اسلامی در مناطق روستایی پراکنده است.

کاپادوکیا منطقه ای زیبا در مرکز ترکیه است که به دلیل مناظر افسانه ای ، خانه های غارنوردی ، تشکیلات صخره ای قابل توجه و البته صدها بالون هوای گرم که هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در آسمان اوج می گیرند ، مشهور است. همچنین پیاده روی بسیار جذاب در کاپادوکیا وجود دارد که کاوش در تمام مسیرهای مختلف پیاده روی در منطقه حداقل یک هفته طول می کشد.

در زمان طلوع آفتاب بیش از 100 بالون دیگر در بالای غارهای تاریخی غارنشین شهر گورمه شناور می شوند ، چیزی که فقط می توان آن را به یک صحنه افسانه ای تشبیه کرد.

هر ساله بیش از نیم میلیون نفر از بالون سواری در کاپادوکیا لذت می برند ، که رقم باورنکردنی است و این منطقه را به شماره یک مقصد بالون هوای گرم در جهان تبدیل می کند. من فکر می کنم نیمی از تماشای دیدن همزمان همه بالن های دیگر در هوا است ، نه فقط منظره حماسی که در آن پرواز می کنید.

بلیطچی دنیای بدون مرز