موزه مادام توسو در دبی


انتشار : 1400/04/08



شعبه‎ای از موزه مشهور «مادام توسو» در سال جاری در «دُبِی» افتتاح خواهد شد.

اواخر سال جاری شعبه جدیدی از موزه مشهور «مادام توسو» در این شهر امارات متحده عربی افتتاح خواهد شد تا به این ترتیب «دبی» به محل نخستین شعبه این موزه در جهان عرب تبدیل شود.

موزه «مادام توسو» که شعبه مرکزی آن در لندن قرار دارد و به عنوان یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. در این موزه تندیس های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز، ساخته و نگهداری می‌شود. این موزه توسط ماری توسو در سدهٔ هیجدهم میلادی پایه‌گذاری شد. موزه‌های «مادام توسو» یکی از دیدنی‌های شهرهای مهم جهان است. تندیس‌های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه‌اند که حیرت بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزند. توریست‌هایی که به لندن، آمستردام یا برلین سفر می‌کنند، برای دیدن موزه مادام توسو از لحظاتی پیش از باز شدن درهای موزه، جلوی ورودی آن صف می‌کشند. نگاه‌های کنجکاو و علاقه‌مند منتظرند تا به دیدن چهره‌های سرشناس هالیوود یا دنیای موسیقی و مد و سیاست بروند و در کنار آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرند. وقتی نام «مادام توسو» به زبان می‌آید، همه به یاد تندیس‌های مومی افراد مشهور می‌افتند که تشابه آن‌ها به واقعیت چنان است که مشکل بتوان باور کرد این‌ها تنها مجسمه‌هایی ساخته شده از موم هستند.در نقاط مختلفی از جمله ایالات متحده، اروپا و آسیا شعبه‌هایی از این موزه برپا شده است.

شعبه دبی این موزه محل نگهداری ۶۰ مجسمه از چهره‌های سرشناس جهانی خواهد بود که ۱۶ مورد از این مجسمه‌ها به افراد مشهور این منطقه اختصاص خواهد یافت.

دبی یکی از نخستین مناطقی بود که پس از همه‌گیری ویروس کرونا مرزهایش را به روی گردشگران خارجی باز کرد. این شهر که بیشتر برای جزیره‌های مصنوعی و آسمان‌خراش‌هایش شناخته می‌شود امیدوار است با برگزاری «اکسپو» در سال جاری به صنعت گردشگری رونق ببخشد.

 

بلیطچی دنیای بدون مرز