فجیره شهر باستانی امارات


انتشار : 1400/04/20



فجیره شهری بکر و دور از شهر های بزرگ واقع در کشور امارات که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی است که مناسب برای جذب گردشگران است.

فجیره، شهری مدرن و صنعتی و یکی از هفت امارت و شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی است. این شهر از غرب با رأس‌الخیمه و شارجه و از سمت جنوب با کالبا هم‌مرز است. فجیره یکی از شهرهای مهم تاریخی و باستانی امارات متحده عربی است.فجیره به‌وسیله رشته‌کوه حجر از سایر بخش‌های امارات متحده عربی جدا شده است. این شهر دارای چشم‌اندازی زیبا و میراث فرهنگی غنی است. خط ساحلی فجیره با طول ۷۰ کیلومتر و رشته‌کوه حجر منظره فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. گردشگران می‌توانند علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از مناطق تاریخی و باستان‌شناسی این شهر هم دیدن کنند. اغلب فجیره را به‌عنوان جواهر عربی می‌شناسند.
فجیره تنها شهر امارات متحده عربی است که ساحلی در امتداد خلیج فارس ندارد. سواحل فجیره در مشرق امارات متحده عربی و در امتداد خلیج عمان قرار دارد. این سواحل شنی که به خاطر محیط ساکت و آرام، چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا و ورزش‌های آبی متنوع از جمله غواصی شناخته شده‌اند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری فجیره محسوب می‌شوند. همچنین آلاچیق، کافه، لانژ و رستوران‌های بسیاری در این سواحل وجود دارد.   
«قلعه فجیره» (Fujairah Fort) در سال ۱۶۷۰ میلادی ساخته شد و پس از حمله انگلیسی‌ها در اوایل قرن بیستم، شدیداً آسیب دید. این قلعه قدیمی‌ترین قلعه‌ی امارات متحده عربی محسوب می‌شود. در گذشته از این قلعه گاهی به‌عنوان ساختمان دفاعی و گاهی به‌عنوان محل اقامت خانواده حاکم استفاده می‌شده است. قلعه فجیره برای قرن‌ها، تنها ساختمان سنگی واقع در ساحل فجیره بود. این قلعه سه بخش اصلی، چندین سالن، یک برج مستطیلی و دو برج مدور را شامل می‌شد. قلعه فجیره در سال‌های اخیر به‌طور کامل بازسازی‌ شده است. امروزه منطقه‌ی اطراف این قلعه، بخشی از «روستای میراث فجیره» (Fujairah Heritage Village) است که سازمان باستان‌شناسی و میراث فجیره آن را ساخته است. بازدیدکنندگان در این روستا می‌توانند خانه‌های قدیمی بازسازی‌شده، نمایشگاه‌هایی با موضوع زندگی سنتی را ببینند و با لوازم آشپزخانه و سیستم آبیاری الیزره که کشاورزان امارات از آن استفاده می‌کنند، آشنا شوند.

بلیطچی دنیای بدون مرز