با شهر توریستی بدروم آشنا شوید


انتشار : 1400/04/21



بدروم، یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری و شهر بندری واقع در استان موغله در ترکیه است. این شهر پر از هتل‌های بوتیک، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است. بدروم با وجود هجوم گردشگران در سال‌های اخیر، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را حفظ کرده است. جاذبه‌های باستانی مانند قلعه سنت پیتر، آمفی‌تئاتر بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس، دروازه میندوس و موزه‌هایی مثل موزه باستان‌شناسی زیر آب، سواحل زیبا و چشم‌نواز و همچنین گشت و گذار در کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی که با ردیفی از خانه‌های سفید احاطه شده‌اند، از جمله دیدنی های بدروم به شمار می‌روند.

هنگامی که شهر باستانی هالیکارناسوس تحت سلطه حکومت عثمانی بود، بدروم تنها یک روستای ساده برای ماهیگیری محسوب می‌شد؛ اما در دهه ۱۹۴۰ میلادی با ورود گردشگران همه چیز تغییر کرد.
«جزیره خرگوش» (Rabbit Island) یکی از مناطق محبوب شاه ماسول بوده است و به دستور او راهی برای اتصال این جزیره به سرزمین اصلی ساخته شد. خرگوش‌های وحشی زیادی در این جزیره آرام زندگی می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و باستانی منحصربه‌فردی در جزیره خرگوش وجود دارد که میتوانید دیدن فرمایید.  

«خلیج بارداکچی» (Bardakci Cove) یکی از زیباترین نقاط بدروم است. این خلیج جزو بهترین مناطق برای اقامت می باشد که پیشنهاد میشود که در این منطقه اقامت داشته باشید چون می‌توانید از چشم‌انداز خیره‌کننده خلیج، سواحل، درختان نخل و بسیاری از امکانات رفاهی و خدمات گردشگری این منطقه لذت ببرید.
«ساحل یاهسی» (Yahsi Beach)، یکی از پهناورترین و بهترین سواحل بدروم است. چندین کافه و رستوران در نزدیکی این ساحل وجود دارد که غذاها و تنقلات ارزانی را می‌فروشند. در ساحل یاهسی می‌توانید از قدم زدن بر شن‌های طلایی در کنار آبی زلال دریا و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید و یک روز پر از آرامش را سپری کنید.

 

بلیطچی دنیای بدون مرز