بهشت زیبای شیراز


انتشار : 1400/11/19



شهر شیراز جدا از اینکه به شهر شعر و ادب معروف است به جاذبه های گردشگری زیبا و متنوع  معروف است .
تنگ بستانک یکی از جاذبه های طبیعی زیبای شهر شیراز است ، در ادامه با بلیطچی همراه باشید که این بهشت گمشده را بشناسید.



شیراز در هر فصل از سال زیبایی های بخصوص خود را دادرد ولی ما به شما پیشنهاد میکنیم که در اردیبهشت ماه به شیراز سفر کنید که بهترین زمان سفر به شیراز است.
 تنگ بستانک یکی از جاذبه های شگفت انگیز طبیعی ایران است که در منطقه کامفیروز و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قار دارد . بهشت گمشده در منطقه ای به وسعت بیست هزار هکتار واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۷۴۰ متر است. از دامنه ی کوه های شمال غربی و مغرب دشت کامفیروز خط سبزی آغاز شده و به سوی غرب امتداد دارد و این مسیر سبز در عمق دره و حاشیه رودخانه پوشیده از درختان است. این بهشت در حوزه ی آبخیز سد درودزن واقع شده و سالیانه ۳۳ میلیون متر مکعب آب از آن می گذرد.ییلاق زیبا و سرسبز تنگ بستانک با صدای دلنشین آبشارهای روان و رودهای خروشان، نسیم ملایم و آفتاب دلچسب، مناظر کوهستانی و دشت‌های خرم، از زیباترین دیدنی های اطراف شیراز به شمار می‌رود.



یکی از ویژگی‌ های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. این درختان درفضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور، در رقابت هستند و قامت بلند و تاج پوشش به هم پیوسته‌ ای دارند. زیست بوم آبی دریاچه پشت سد درودزن، مهمترین زیستگاه آبی بخش کامفیروز است که زیستگاه جانبی منطقه حفاظت شده تنگ بستانک می‌ باشد. این دریاچه آب شیرین، زیستگاه دو گونه از ماهیان بومی و سه‌ گونه از کپور پرورشی است و از مکان‌ های حائز اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر می باشد.

 

 

بلیطچی دنیای بدون مرز