بزرگترین آینه جهان دریاچه نمک در بولیوی


انتشار : 1400/01/28



در کشور بولیوی منطقه ای وجود دارد که در روزهای خاصی تبدیل به پدیده ای شگفت انگیز می شود. دریاچه نمک بولیوی جایی است که در آن مرز بین زمین و آسمان از بین می رود.

با بلیطچی همراه باشید در ادامه اطلاعاتی درباره این منطقه و چگونگی شکل گیری این پدیده صحبت میکنیم.

این مکان در مواقعی که انعکاس آیینه ای دارد، تبدیل به سوژه مورد علاقه بسیاری از عکاسان و گردشگران می شود. کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده است. پایتخت آن شهر سوکره است. اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. غالب جمعیت این کشور را سرخ پوستان تشکیل داده اند. فعالیت های صنعتی این کشور شامل ماهیگیری، کشاورزی و معادن هستند. اصلی ترین محصولات تولیدی این کشور پوشاک و محصوولات نساجی است و البته فلز.

این پدیده حاصل تغییر و تحولات طبیعی دریاچه‌ای ماقبل تاریخی در طول هزاران سال است. سطح این کویر برخلاف کویرهای دیگر که با شن پوشیده شده از نمک سفید تشکیل شده است. سطح این کویر نمکی صاف و هموار است و تنها تعدادی تپه مرتفع وجود دارد که در هنگام تشکیل دریاچه مانند «جزیره» از آب بیرون می‌مانند و زیبایی و شگفتی این منظره را دو چندان می‌کنند. در فصل تابستان این منطقه به کویری نمکی و خشک تبدیل می شود که منبع عظیم لیتیوم و نمک است. در واقع، حدود ۷۰% لیتیوم دنیا از این منطقه تامین می‌شود. هنگامی که باران می‌بارد این سطح صاف به آیینه‌ای خارق‌العاده تبدیل می شود که آنچنان بزرگ و صیقلی است که کشورهای مختلف از این دریاچه برای تنظیم ماهواره استفاده می کنند.

یکی‌از جذاب‌ترین مکان‌های اقامتی در کنار این دریاچه، هتل نمک است که تماما از نمک ساخته شده است. مبل‌ها، صندلی‌ها، میز و حتی سرویس بهداشتی هتل نیز از جنس نمک است و سبب شگفتی توریست‌ها و مسافران می‌شود.

یکی دیگر از جذابیت‌های خاص این دریاچه نمک، شب‌های آن است. آسمان در این منطقه بسیار صاف و آرام است و شب هنگام اگر به آسمان نگاه کنید، ستاره‌ها و حتی کهکشان راه شیری را نیز می‌توانید به وضوح مشاهده نمایید. شب‌ها بهترین زمان برای ثبت تصاویر شگفت انگیز برای درج در آلبوم خاطرات است.

 

بلیطچی دنیای بدون مرز